2011. június 27., hétfő

Utazás és Tiszafüred

Mellénk állt az időjárás és a jószerencse is, így kellemes 6 napot töltöttünk el együtt.. A hétfő délelőtt az utazásról, nyekergésről, "mikor érünk már oda" nyafogásról szólt.. Aztán egy kis csalódásról,mert a szállás tisztasága hagyott némi kivetnivalót maga után, így anya mosogatással, wc és mosogató fertőtlenítéssel kezdett, hogy meg tudja melegíteni a lencsefőzit és a fasírtot. Aztán egy kiadós alvás után Tiszafüredre vettük az irányt, hogy nagybevásároljunk, mielőtt megkezdődik igazán a nyaralás. Előtte persze sétáltunk egyet a városban, a Tisza-tó partján. Megnéztük a kikötőt, gyűjtöttünk információkat és körvonalazódott is a másnapi program.. A szél nagyon fújt, de tökéletes sétálós-kirándulós idő volt egy zacsi ropi kiséretében. Aztán az autót felpakolva tértünk vissza a szállásra. Hazaérve belakmároztunk, meséztünk, aztán aludni tértünk..

A keddi nap már valamivel izgalmasabb volt. Lustán indult, de aztán apával kint megraktuk a tüzet és a bográcsba belekerültek a hozzávalók. Az ebéd egy nagyon fini marhapörkölt lett, utána pedig egy jó kis pihenés.

Délután pedig célba vettük az Ártéri Tanösvényt Tiszafüreden. Elmentünk a kikötőhöz, ahol átvittek bennünket csónakkal a kis szigetre. Itt pedig végigsétáltuk a tanösvényt, megtudunk sokat a Tiszavirág életéről és fejlődéséről. Egy zacsi cseresznye kiséretében jól éreztük magunkat.

A tábláknál megálltunk és igyekeztünk megfejteni a rejtvényeket.

Aztán megérkeztünk a Göbéhez, ahol csónakok és evezők vártak ránk. Mi pedig bele is ültünk egy ladikba, és apa evező szaktudásával beeveztünk a csodálatosan virágba borult tó közepére.

Utána még a kilátót is megmásztuk és a halászkunyhót is megnéztük, ami már a sétaút végállomása volt. Aztán pedig visszabattyogtunk a kiindulóponthoz. CSak az út utolsó 10 percben vett fel apa a nyakában, amúgy a közel 3km-es távot teljesen a saját lábamon tettem meg, és nem nyafogtam, élveztem.. CSak a bogarak zavartak időközönként. Viszont a szúnyogcsípésből is csak egyet sikerült begyűjtenem, köszönet anya kencéjének.

És mivel kellően fáradtak voltunk, megcéloztuk Tiszafüred pizzériáját. Előtte pedig még a piacon bevásároltunk gyümölcsből ami az egész hét folyamán ki is tartott..